Kasza bulgur z kozim serem i suszonymi pomidorami

kasza bulgur z pomidorami

Jeśli lubicie kaszę podaną nieco inaczej, to na pewno nie zawiedziecie się. Tutaj bulgur z dodatkiem sera koziego, oliwek i suszonych pomidorów. Bulgur to ostatnio jedna z moich ulubionych kasz. Doskonała na zimno i na ciepło. Na słodko i na gorzko. Podobnie trochę jak kasza jaglana – dobra w wielu wariantach i do tego niezwykle zdrowa.

Takie kaszowe danie przygotujecie bardzo szybko. Idealne do zabrania w pudełko do pracy.

Dlaczego warto jeść kaszę bulgur? Jej właściwości i smak doceniany jest przez ludzi od ponad 4000 lat. Kasza ta doskonale wypada na tle kasz pszennych (manna, kuskus). Jest z nich najmniej kaloryczna ale również posiada najwięcej błonnika. To również bogate źródło potasu, magnezu czy kwasu foliowego oraz poprawia pracę układu sercowo-naczyniowego. Nie podnosi  poziomu cukru we krwi (jej indeks glikemiczny IG to 46) , więc jeśli masz właśnie cukrzycę ciążową, wcinaj bulgur ze smakiem.

Kasza w tej opcji może być jedzona z powodzeniem jako przystawka – sałatka. Kozi ser idealnie podkręca smak całości.

kasza z oliwkami

Kasza bulgur z kozim serem i suszonymi pomidorami

Kasza bulgur z kozim serem i suszonymi pomidorami

Składniki

  • 1 szklanka ugotowanej kaszy bulgur
  • 5 połówek suszonych pomidorów
  • garść oliwek
  • 100 gr sera koziego
  • kolendra do posypania
  • 1 łyżka oliwy
  • sól, pieprz

Sposób przygotowania

  • W czasie kiedy gotujemy kaszę, resztę składników kroimy.
  • Całość mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem.
  • Po wierzchu polewamy oliwą i posypujemy kolendrą.
http://mieszamwgarnku.pl/dania-z-kasza/kasza-bulgur/

Podziel się z innymi...
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

Dodaj komentarz

(*) Pole wymagane, Twój email nie będzie publikowany